RANİ PADMAVATİ HİKAYESİ


          RANİ PADMAVATİ

         


 Gandharvsena ve champamati'nin kızı Rani Padmavati kral Ratnasimha(Rawal Ratan Singh) ile evlendi.





         




kral 
 Ratnasimha sarayında müzisyen olan Raghav chetan i Bazı nedenlerden dolayı saraydan attı(bazı kaynaklarda büyücü olduğu söyleniyor). Raghav Chetan intikam almak için sultan Alaaddin Halaç'ın (Alauddin khilji'nin) yanına Delhi’ye gitti.Raghav chetan Alaaddin Halaç'a Padmavati'nin  güzelliğiden bahsetti. Böylece Sultan Alaaddin Halaç chittor'a Padvamati'yi almak için saldıracağını  düşünüyordu.Raghav Chetan  padmavati'nin çok güzel bir kadın olduğunu  dünyanın hiçbir yerinde böyle bir güzellik göremeyeceğini,bu güzelliğin her şeyi unutturacağını söyledi.



     





kraliçeyi nin bu güzelliği Alaaddin Halaç'ı uyandırdı ve hemen Chittor'a gitmek için hazırlanmaya başladı.Chittor'a ulaştığında oradaki kalenin çok iyi korunduğunu gördü hemen kurnazca bir plan yaparak kral Ratnasimha ya bir mesaj gönderdi. Padmavati'yi kız kardeşi olarak gördüğünü ve onunla tanışmak istediğini söyledi.kral Ratnasimha

Alaaddin Halaç'ın niyetini biliyordu. Ancak krallığını korumak için isteğini kabul etti.

Mesajı kraliçe padmavatiye ulaştığında Alaaddin Halaç'ın bu isteğini reddetti çünkü hiçbir erkeğe görünmek istemiyordu.Daha sonra onun güçlü biri olduğunu bu küçücük isteğin kabul olmamasının belki de çok büyük şeylere neden olacağını düşündü.       
Padvamati  Alaaddin Halaç'ın onu aynadan 
görmesi 
şartı ile 
isteğini kabul etti,bu en güvenilir  yoldu. 

 Alaaddin Halaç'ın önüne bir ayna yerleştirdi Alaaddin Halaç kraliçe Padmavati'yi bu şekilde  görebilecekti.Alaaddin Halaç gönderdiği sözcüye,saraya giren bütün savunma yerlerini gizlice incelemesini söyledi ve en iyi askerleriyle kaleye girdi.





Alaaddin Halaç kraliçe Padmavatiyi görmeye gittiğinde,anlatılanlardan çok daha güzel olduğunu farketti ve  görür görmez delicesine aşık oldu,onun kesinlikle kendisinin olması gerektiğini düşündü. kral Ratnasimha'nın onu dışarı çıkarmak için  gelmesini fırsat bilerek  kral Ratnasimha'yı  kaçırdı ve zindana hapsetti.


Alaaddin Halaç Kraliçe Padmavati'ye bir mesaj gönderdi eğer kocasının serbest kalmasını istiyorsa kendisine testim olması gerektiğini söyledi. Kraliçe Padvamati bu anlaşmayı kabul etti ancak 150 (bazı kaynaklarda 700 yazıyor)kölenin de onunla birlikte gelmesini şart koydu böylece kölelerinin kendisiyle ilgilenebileceğini söyledi. Alaaddin Halaç bu isteği  kabul etti ertesi gün, 150 Köle tahtırevan(bayanların orta çağda sırt üstünde taşıdıkları örtülü karavan )ile
kaleyi terk edip 
Alaaddin Halaç'ın kalesine doğru yola çıktılar.Alaaddin Halaç  kapının önünde karşılamaya geldiğinde tahtırevanın içinde kölelerin değil de askerlerin olduğunu gördü.  

Alaaddin Halaç buna çok sinirlendi. Hemen askerlerine  chittor'a saldırmaları için emir verdi.  Kral  Ratnasimha kurtuldu ancak chittor da savaş başladı,birçok asker öldürüldü. 

kral  Ratnasimha Alaaddin Halaç'ın askerleriyle savaşırken öldü.






Alaaddin Halaç Kraliçeye bir  mesaj gönderdi   chittordaki bütün erkekleri öldüreceğini söyledi,chittor kadınlarının yapacak 2 seçeneği kalmıştı;Alaaddin Halaç ordusunu görmezden gelecek veya jauhar(kadınlar tarafından kendi kendini öldürme geleneği) yapacaklardı tüm kadınlar jauharı kabul etti.Büyük bir ateş yakıldı.kraliçe Padmavati ve chittor'un bütün kadınları ateşe atladı.Sultan Alaaddin Halaç kaleyi kazandığında padişah birlikleriyle büyük bir zaferle kaleye 
girdiklerinde kadınların külleri ve yanmış kemikleri ile karşı karşıya kaldı.


Bu Chittor kraliçesinin ve kadınlarının cesaretinin hikayesidir.






Jauhar nedir?
Kraliçeler ve kraliyet kadinlari, antik Hindistan'da özellikle de Rajput Kralliginin döneminde Jauhar uygulardi. Dis güçlerin saldırısına maruz kaldıklarında ve ya kocaları öldüğünde  istekli ya da zorla yakılıyorlardı. Bu uygulama ilk ve Ortaçağda ve kuzey bölgelerde, Deccan ve Gujarat'da müslüman istilalardan sonra görülmeye başlandı.
Kadinlar ve çocuklar, Rajput klanina ait olanlar, tecavüze ugramaktan, köle olmaktan veya öldürülmekten kaçinmak için kendilerini öldürürlerdi. Bu jauhar uygulamalarinin buyuk çogunlugu istilalara karsi protesto eylemi ve kulturel gurur ve onurlarini korumanin bir yolu olarak buyuk gruplar halinde gerçeklestirilirdi.




  Padmavati hikayesi hakkında yazılmış ve söylenmiş bir çok şey buldum bin bir türlü şekli var hikayenin ben arkadaşlarımdan bu hikayeyi dinledim ve bu versiyonunu yazmayı tercih ettim.

  Film 1 aralıkta vizyona girecekti fakat  içinde tarihin yanlış yansıtıldığı gerekçesiyle mahkemeye verildi,vizyon tarihi 25 Ocak' a ertelendi ve filmin ismi Padmavaat olarak değiştirildi.

  Hiç bir Guceratlının bu filmi izleyeceğini düşünmüyorum,detayları öğrendikçe yazıyı güncelleyeceğim..






ve olmazsa olmaz filmden en beğendiğim şarkısını da buraya bırakıyorum






 Okuduğunuz için teşekkürler!



Bir sonraki yazıyı siz belirleyin,merak ettiğiniz konuyu aşağıya yorum bırakabilirsiniz :)


Beni sosyal medyadan takip etmeyi unutmayın! :)
 

Instagram : https://www.instagram.com/hindistanii/

Facebook : https://www.facebook.com/hindistanii/


****Bu sayfada yer alan tüm fikir ve yazılar Betül Türker'e aittir ve 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserlerini Koruma Kanunu kapsamında koruma altındadır. İzinsiz olarak kopyalanması, kullanılması ve alıntı yapılması suç sayılmaktadır.****


Yorumlar

  1. Ellerine sağlık filmi izledikten sonra bazı sorular vardı ama cevap buldum. Ayrıca takipçi oldum

    YanıtlaSil
  2. Güzel. Tebrik ederim. Koymak yerine bırakmak sözcüğü kullanımı ne zaman başlamış öğrenmek isterim. Tuvalet yerine lavobo demek gibi birşey mi yoksa gerçekten geleneksel türkçe mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba yorumun için teşekkürler, ben bu şekilde yazmayı tercih ettim sen istediğin gibi okuyabilirsin 💁🏼‍♀️

      Sil
  3. Bende bu filmi izledim ve çok beğendim üstelik bir yanlışlık ta bulamadım bu ortaya çıkan skandal vs bence gayet başarılı bir proje olmuş filmin en sevdiğim müziğinde Ghoomar oldu benim için dansları da tabiki harikaydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,yorumun için teşekkürler ayrıca benimle aynı fikirde olduğuna sevindim☺️

      Sil
  4. Filmi izledim. Sonunu görmek için sabırsızlandım. Filim bitdikden hemen sonra hikayesini aradım, okudum. Muhteşem. Son sahne çok güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film bitiminde benimde ilk aklıma gelen hikayesini aramak oldu,yorum için teşekkürker :)

      Sil
    2. Məndə bu filmi çox bəyənirəm, deyə bilərəmki izlədiyim ən mənalı filmlərdəndir,

      Sil
  5. lütfen mastani nin a lamı nedir acaba biliyormusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Mastani isminin anlamına bıraktığım linkten ulaşabilirsiniz. http://hindistan-i.blogspot.com/2021/04/mastani-isminin-anlami.html

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim filmi izledikten sonra sizin yazınız çıktı karşıma filmi tekrar izlemiş gibi oldum teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

BAJİRAO MASTANİ HİKAYESİ

Dilwale | Janam janam | Türkçe sözleri